divendres, 17 d’abril del 2009

Experiment: Dóna’m la teva Opinió!

Hola a tothom, avui us porto un experiment. Hem parlat mols cops i em vist molts exemples de pàgines webs horribles, mal dissenyades, amb molts colors, ... doncs be, aquí va el meu experiment, us possare una pàgina web en un link i els vostres comentaris han de ser si us agradaria que aquesta pàgina fos vostra, si penseu que es un disseny que pot funcionar, si penseu que es una de les 10 pàgines mes horribles del món, usabilitat de la pàgina, ... en definitiva, la vostra opinio.

La pàgina és: http://www.milliondollarhomepage.com/

Després de donar la vostra opinió, continueu llegint.

.
.
.
.
.
.
.
.
.

Un quan veu aquesta pàgina el primer que pensa és:

Usabilitat: 0
Presentació: 0
Disseny: 0
Pitjor pàgina del món: jo diria que entre les deu primeres jejeje. Però l'opinio queda molt lluny de la realitat.

Un Jove britànic, Alex Tew, l'any 2005 va tenir una idea, si més no, una mica boija. Va dedicar-se a vendre píxels del seu domini web com a espais publicitaris. El preu era 1 dolar per píxel, amb un mínim de 100 dolars, es a dir un quadre de 10x10 píxels amb el logo o texte de la companyia.
El domini li va costar 70 dolars, i va invertir uns 1000 dolars en publicitat de prensa. Aquesta persona en cuestio va recaudar més d'un milio de dolars. En nomes uns mesos el seu tràfic de visites era de mes de 40mil visites diaries. Companyies com Orange, The Time i moltes més van comprar la seva "parcel·la" de píxels.

I es que no sempre les coses amb estètica, disseny, usabilitat o presentació son el millor per triomfar, aquí os deixo l'excepció que confirma la regla.

4 comentaris:

  1. La meva opinió si aqueta pagina ha de anar vinculada a la meva conta corren, JO LA VULL. Però es una pàgina com tu ven bé has dit:

    Usabilitat = 0
    Presentació = 0
    Disseny = 0

    Lo que no m’agradaria gens es tenir que pitjar les icones. Primer perquè tarda lo seu en carregar i perquè tanta icona te torna boig.
    A part el meu ratolí tendeix a marxar solet cap a la X, per tancar la finestreta o pestanya.

    ResponElimina
  2. Jo opino igual que vosaltres:
    Usabilitat=0
    Presentació=0
    Disseny=0

    La pàgina en si es horrible, una es mareja amb tants icones però a vegades idees tan bojes com aquestes fan cridar l'atenció i al final tothom vol participar, i evidentment el creador es qui surt guanyant amb tots els dòlars que guanya. És una història molt curiosa.

    ResponElimina
  3. Em sembla que el meu portatil ja intentava avisarme del desastre imminent bloquejantme la pagina. Tot i aixo vai insistir i com vosaltres afirmaveu un total i absolut desastre.

    usabilitat=0
    presentacio=0
    disseny=0

    tot i que la idea no es dolenta del tot (es un negoci i si ha triomfat...), en termes d'usabilitat es podria haver organitzat d'alguna altra manera (pero potser no hagues tingut aquest exit), les icones totes concentrades, algunes no saps on comença una i acaba l'altra...

    ResponElimina
  4. Tothom pensa que es tan dolenta la pagina?
    Jo no ho crec que es mereixi un 0. Fixeu-vos en una cosa: encara que la part central sigui horrorosa, casi una combinació de pixels abstracta; la capçalera és bona. Amb això vui dir que el que va disenyar la interficie de la web ho va fer be. Encara que sigui lenta al carregar-se crec que la web està ben feta. La capçalera esta ben ordenada, en primer lloc té el nom/logotip de la web que té link a la pagina principal, al costat té una breu explicació del la funcionalitat de la pagina (1000000 pixels, 1$ per pixel...), a la barra groga de sota hi ha un textbox per afegir-se al newsletter, i links al Home, Comprar pixels, preguntes freqüents, al blog, a la llista de pixels, secció de premsa, testimonis i contacte. Fins aqui no vec res que destaqui per estar tan especialment mal fet.
    Si vas visitan els apartats com el Blog, et trobes una web bastant clara, els titols tenn un color concret, la resta del text es negre i el vincles son blaus i es subrallen 'onMouse'.
    per tot això que he dit crec que no es mereix tan mala nota, jo fins i tot l'aprovaria:

    usabilitat=5
    presentació=5
    disseny=5

    No es que sigui una gran pagina pero crec que les critiques anteriors no es basen en el disseny de la propia web sino en els anuncis que s'hi publiquen, els quals son un contigut afegit per qualsevol persona i no pel propi dissenyador de la web.

    PD: he defensat la web per ficar varietat als comentaris, que tots anaven en contra... realment jo també crec que es horrorosa.

    ResponElimina