divendres, 20 de març del 2009

El Headmouse, un invent de casa

Les noves tecnologies s'han introduït amb rapidesa a les nostres cases i, un tant per cent molt elevat d'usuaris no té gaires problemes per utilitzar-les. No obstant, altres públics més desfavorables s'estan quedan al marge de gaudir-ne. Estic parlant bàsicament de la gent gran i els discapacitats.
Doncs, pel que fa referència a aquest últim grup, gràcies a un projecte de la secció de robòtica de la Universitat de Lleida, ja podran fer una cosa tan relativament senzilla com utilitzar un ordinador. Concretament estic parlant del Headmouse, un software dissenyat per alguns estudiants d'aquesta universitat i que permet realitzar les funcions d'un ratolí amb el cap, els ulls i la boca. Com a Hardware únicament és necessari una webcam amb una bona resolució.
Amb els gestos del cap es pot guiar el mouse i obrint i tancant la boca o bé els ulls intensament s'aconseguiex fer els clicks.
Aquesta noticia la vaig escoltar a Catalunya Radio i no en sabia res més fins l'altre dia que ho vaig veure a internet.
Aquí us deixo el link de la notícia http://usalo.es/222/headmouse-un-raton-que-solo-necesita-tu-cabeza-y-una-webcam/ i també apareix un video sobre l'utilització del Headmouse.

1 comentari:

  1. Jo penso que l'invent del Headmouse està molt bé i pot ser molt beneficiós per la societat, ja que tothom ha de poder gaudir de les noves tecnologies independentment de si es té alguna discapacitat física o no.
    Això comportarà que moltes persones amb impediments que fins ara no podien fer servir un ordinador, ara ho podràn fer.

    ResponElimina